Suzuki introduceert de Full Hybrid, een nieuwe en efficiënte hybride aandrijflijn. De aandrijflijn debuteert in de Vitara en zal later ook geleverd worden in de nieuwe S-Cross. Efficiënt en krachtig, maar tegelijkertijd compact en lichtgewicht. De nieuwe Full Hybrid-aandrijflijn is net als de Smart Hybrid volledig door Suzuki ontwikkeld. Bij de Full Hybrid werkt een elektromotor samen met een 1,5 liter viercilinder benzinemotor, waarmee zowel hybride kan worden gereden, alsook volledig elektrisch. Het hybride systeem verzamelt efficiënt kinetische energie en genereert elektriciteit door de motor te stoppen en de koppeling te ontkoppelen tijdens vertraging. Dit vergroot het EV-rijbereik. De Full Hybrid combineert een elektromotor met 24 kW (33 pk) met een 75 kW (102 pk) sterke 1,5 liter viercilinder benzinemotor. Het gecombineerde vermogen is 85 kW (115 pk). Waar de elektromotor zijn kracht direct aan de aandrijfassen levert, gaat het vermogen van de benzinemotor via een zestraps Auto Gear Shift (AGS)-automaat naar de aandrijfassen. Hiermee kan de bestuurder genieten van zowel het directe gevoel van een handgeschakelde versnellingsbak als van het gemak van een automaat. Ook hier wordt de elektromotor slim ingezet, om het schakelmoment zo soepel mogelijk te laten verlopen. Suzuki modellen van nuWat ooit begon als fabrikant van weefgetouwen, is op 100 jaar tijd doorgegroeid tot een wereldspeler van de auto-industrie met een jaarlijkse productie van meer dan 3 miljoen auto’s. Suzuki is sterk in zuinige stadsauto’s en betrouwbare 4×4’s. Met name de Ignis, Swift en Vitara doen het goed en zijn steevast terug te vinden in de top 100 best verkopende auto’s SwiftDe eerste generatie Suzuki Swift komt in 1983 op de markt. De doorontwikkeling staat sindsdien niet stil. In 2017 is Suzuki toe aan de vijfde generatie Swift. Deze staat op een volledig nieuw lichtgewicht platform. Hoewel de constructie lichter is dan de meeste standaard constructies, voldoet hij aan alle criteria voor impacts en voetgangersveiligheid. Bij de laatste twee generaties Swift is de wegligging sterk verbeterd. In combinatie met een sportief uiterlijk is de Swift daardoor ineens uitgegroeid tot een sportieve hippe auto. De Suzuki Swift komt in klanttevredenheidsonderzoeken vaak als een van de betrouwbaarste auto’s uit de bus. Daarnaast is hij zuinig. Dit maakt Suzuki Swift Private Lease mede zo populair. IgnisDe Suzuki Ignis komt voor het eerst in 2001 op de markt. In 2006 verdwijnt het model van het toneel om vervolgens in 2016 weer op te duiken. Dit keer als een Ultra Compacte SUV. De nieuwe Ignis heeft een opvallend hip design. Hij oogt vooral smal en hoog. Hij is nu ook leverbaar als als Smart Hybrid, waarbij een elektromotortje de verbrandingsmotor ondersteunt bij accelereren. Hoge modellen zijn momenteel erg populair in Nederland. De Ignis profiteert hier ook van. Suzuki Ignis Private Lease is het misschien wel de voordeligste manier om in een nieuwe hoge auto te rijden. VitaraDe Vitara heeft nogal een ontwikkeling doorgemaakt. De eerste Vitara die eind jaren 80 werd geïntroduceerd was een kleine jeep. Later werd de Vitara een volwaardige SUV met een krachtige zescilinder benzinemotor. Inmiddels is hij doorgegroeid tot een stoere crossover. De Vitara is standaard uitgerust met voorwielaandrijving. Vierwielaandrijving is nog wel mogelijk. In 2019 kreeg de Vitara een subtiele facelift met aangepaste bumpers, nieuwe carrosseriekleuren en een licht gewijzigd interieur. Via Suzuki Vitara Private Lease is het mogelijk om zorgeloos zo’n nieuwe Vitara te rijden voor een vast bedrag per maand. S-CrossDe Suzuki S–Cross is een 5-deurs crossover uit de compacte middenklasse, die in 2013 op de markt verschijnt. In 2016 ondergaat de Suzuki S–Cross een facelift De nieuwe S–Cross is een SUV met een stoer design en slimme veiligheidssystemen. De Smart Hybrid techniek zorgt voor een combinatie van kracht en efficiency. De S–Cross is voorzien van Suzuki Media Display. Het systeem omvat een centrale touchscreen, een USB-aansluiting en handsfree telefoneren. Zowel de Vitara als de vernieuwde S–Cross zijn momenteel ook met een Hybride aandrijving leverbaar. In Nederland houden we van het stoere design en de hogere zit van SUV’s. Mede hierom is Suzuki S-Cross Private Lease vanaf de lancering populair. De nieuwe Suzuki S–Cross is geen Toyota, maar een volledig zelfstandig model. Private LeaseSuzuki modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Suzuki Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp. Heb je besloten een elektrische auto private lease te gaan rijden? Gebruik dan een private lease-vergelijker om de beste deal te vinden voor jouw situatie. In een private lease-vergelijker filter je onder andere op het merk, type, budget, looptijd, brandstofsoort en het aantal kilometers dat je jaarlijks denkt te rijden. Door te vergelijken is in één overzicht duidelijk welke auto’s en aanbieders voldoen aan jouw wensen. Sinds 1 juli 2020 is er een regeling waarbij je subsidie kunt aanvragen wanneer je een elektrische auto koopt, maar ook wanneer je een elektrische auto gaat private leasen. Deze Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren wordt ook wel SEPP genoemd. Ook voor een tweedehands elektrische auto is een subsidie mogelijk. Zowel nieuwe als tweedehands elektrische auto’s moeten aan strenge voorwaarden voldoen. |
